Extreme Retouch



Hej!

Nu blev det en uppdatering tidigare än vad jag hade trott, mår faktiskt lite bättre.
Nu till inlägget.

Inlägget handlar om retoucherade bilder.
Efter att ha sökt på google så hittade jag en del extrema retouch, vilket gav mig idén att själv ta en bild på mig själv och totalt retouchera den med att dra in skavanker etc.
Inte för att jag tycker att det är snyggt när det ser överdriver retoucherat ut men bara intressant o pröva.
Jag menar jag mår mycket bättre efteråt när jag tittat på före /efter retoucherade bilder, just för att alla de här snygga skådespelerskorna, artiserna, modellerna eller vad de nu gör ser faktiskt inte ut som de gör på bildern, de har de här kärlekshantagen som vi alla har och alla möjliga skavanker som gör varje person unik.

Så sök på retouch picture eller något liknade på google och kika in bilderna så får du se att man faktiskt mår bättre, för vissa bilder är så extremt omgjorda och indragna att de ibland knappt ser ut som sig själva.


Jag ska bjuda på en animation av mig, med före/efter bild.
Kanske inte världens bästa bild på mig men budskapet är att man ska kanske inte ska titta allt för mkt på dessa mode bilder och klanka ner på sig själv.
För det är en fantasivärld!








(Tyvärr blir kvalitén sämre i animation.)




Copyright Ida Blomberg- Ingen kopiering av mina bilder utan min tillåtelse, Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<>