Retouch-lek




Satt i PS och fixade lite med bilder, när jag blev lite sugen på att göra en retouch på en kändis.
Det blev Lindsay Lohan.
Bilden lånade jag från
www.aceshowbiz.com.









Jag har:

Putsat huden, dvs tagit bort blemmor och vissa prickar som störde, mörka ringar, fixat till vissa linjer etc.

Lagt in lite färg i håret.

Lagt färg på ögonen + ljusnat upp de + kontrast + skärpa.

Fixat lite på ögonbryna.

Lagt på lite make up i ansiktet.





Ville inte att hennes naturliga drag skulle försvinna och att hennes fräknar skulle synas också.
Blev faktiskt nöjd, det ser naturligt ut och inte överdrivet retoucherat.
En uppfräschning helt enkelt =)


Copyright Ida Blomberg- Ingen kopiering av mina bilder utan min tillåtelse, Tack!

Kommentarer
» Michaela

Du är verkligen superduktig Ida : )

2011-03-01 // 11:28:17
URL: http://michaelaberglund.wordpress.com
» Ida

Tack snälla!

va glad jag blir =)

2011-03-01 // 18:00:12
» Michaela

= )

2011-03-04 // 10:08:55
URL: http://michaelaberglund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<>